Pagini

marți, 18 ianuarie 2011

Anagrame metagramate cu litera magica

Azi o sa va prezint un alt gen de joc de cuvinte. Toata lumea stie ce-i aceea o anagrama, de asemenea de curand v-am povestit si ce-i aceea o metagrama. Jocul despre care va vorbesc le foloseste pe amandoua, in plus fiind vorba despre acea litera magica, litera ascunsa la fiecare anagrama, prin metagramare. Hai sa va dau un exemplu, ca sunt convins ca pana aici n-a inteles nimeni nimic. Se ia un cuvant cu 4 litere (cine e-n stare, poate lua si cu 5 sau mai multe). Sa zicem ca luam cuvantul TARA. Se obtin 3 anagrame ale acestui cuvant, avand in final 4 cuvinte de metagramat :

TARA
RATA
ARTA
ARAT

Acum se alege o litera ce urmeaza a fi ascunsa. Trebuie sa fie aceeasi litera in toate cele 4 cuvinte. In exemplu meu, o sa aleg litera T. Deci, voi metagrama cele 4 cuvinte, in fiecare dintre ele inlocuind litera T cu o alta, astfel incat sa obtin alte 4 cuvinte existente in DEX:

BARA
RAMA
ARCA
ARAC

V-am aratat aici cum rationez eu, cel care concepe jocul. Dezlegatorul va pleca de la cele 4 cuvinte cu cate o litera subliniata pe care i le dau eu si va trebui sa gaseasca acea litera pe care eu am inlocuit-o si implicit cuvintele de la care am plecat.
Ca sa verific cat de bine v-ati insusit cunostintele, v-am pregatit, bineinteles si o problema pentru acasa :

Gasiti litera magica si cele 4 cuvinte ce se formeaza inlocuind literele subliniate cu aceasta litera.
MIRA
RIMA
PARI
TRAI

Bafta!

6 comentarii:

  1. Cucoana "G"

    gira (a pune gaj)
    rigă (regină, ca-n Riga Crypto)
    gări (unde opreşte/pleacă trenu')
    grai (ca-n scris, da' vorbit)

    RăspundețiȘtergere
  2. MIRA = GIRA;
    RIMA = RIGA;
    PARI = GARI;
    TRAI = GRAI.

    Litera magica = G.

    Imi place la nebunie jocul, mai ales ca l-am aplicat acum cativa ani si in integrame.
    Bafta multa !

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari, tuturor.
    Claudius, sunt convins ca tu-l cunosteai dinainte. Ca si Laurentiu.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile sunt moderate pentru a da posibilitatea cat mai multor persoane sa-si puna mintea la contributie si sa descifreze enigmele.